Monday, August 3, 2009

Det är sötisar överallt ;D

Tjenixen alla!
Tänkte att jag skulle visa lite bilder på kycklingburen som jag (faktiskt jag själv utan gubben) har byggt. Ja ja jag vet att min fina dalamålade pall sitter brevid..vadå jag sitter inte och stirrar på dom hela dagen...I have lots of things to do hmpf.

Här är bästa mamman Olga med sina fina bollar jag är bara sååååå stolt över att ha en sådan super hönapöna :)
Här är några av kycklingarna också...jag kan ha tagit 2 bilder på samma kyckling men jag tycker att dom verkar lite olika hehe.

Jag ville också säga ett jätte stort TACK!! till alla enormt fina kommentarer om mina akvareller det värmer sååå gott i hjärtat.
Ha en super bra dag alla!
Kram
Ann-Charlotte

10 comments:

Jenny said...

Visst är dom bara så söta??
Din vita och svart/gula liknar mina jättemycket!
Jag är sålat just nu här i Skåne, så jag orkar knappt göra några inlägg, men när jag kommer hem ska jag också visa mina sötisar!
Praktskt med pall där bredvid så man slipper sitta i hönsa-poopet!
Haha...
Kramis...//Jenny

Göran said...

Mycket stiligt bygge, det måste jag säga. Betyget blir åtta tuppar av åtta möjliga!

PS Jag har känt mej som en mallig tupp själv i dag efter det där du skrev om mej hos Koola Viola i förmiddags.

Bente said...

Själv låg jag med näsan inne i kycklingburen halva dagarna i början ;-)
Va fina de är!

Leamarlené said...

Åh dom är ju bara såå gulliga. Jag skulle nog sitta på den där blåa pallen hela dagarna...skulle inte kunna låta bli att bara stirra på dom dygnet runt.

Kram Marlene

bc owner said...

Vad fina bilder på kycklingarna.=)

Fastna inte inne hos chicksen nu. Det är lätt gjort.;-)

Kram Jenny

Ancan said...

Man kan aldrig se sig mätt på kycklingar :-)

Dom är såååå underbart duniga o söta.

Bente said...

Tavlan var ju ännu finare IRL!! Tusen tack!!

Ullis/Leva på landet said...

Så gulliga de är. Bygget går ju inte heller av för hackor.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anneli said...

åhh...vilka härliga små dunisar...är ju för söta...grattis
kram
annelie

bc owner said...

Fårtavlan blev en mkt uppskattad födelsedagspresent. =D

Kram Jenny