Saturday, August 1, 2009

Helt OTROLIGT!!!!

Ja det kan man lugnt säga. Olga min super höna har ruvat fram 8 kycklingar av 8 ägg =)
Jag trodde aldrig att det skulle bli så här. Jag menar hon är ju bara 6 månader och redan en otroligt bra mamma. Det ska bli så spännande att följa dessa småttingar (mys mys).
Dom är ganska blyga så jag få ta bilder senare ;)

Jag har också målat färdigt en akvarell som jag har jobbat med ett tag..
Jag tänker på hur man har jätte fina reden som (tycker vi) är helt lika. Men pullisarna verkar ska ligga i samma rede hela tiden. Så jag målade en (tycker jag) passande bild med kölappsystem hihi ;D
"Bästa redet" heter den (120:-)

Ha en suveräääään dag alla!
Kram
Ann-Charlotte

7 comments:

Göran said...

Grattis! Du måste vara en riktig turgumma. Skynda dej till affär´n och köp ett knippe lotter.
Rysligt fina målningar du gör. Jag gillar särskilt de humoristiska inslagen som du är bra på att fånga.
Misstänker att det blir kycklingmotiv nu, ett bra tag framöver:-))

Koola Viola said...

Roligt! Här går det mindre bra, Vita Vingen klampar runt och fjantar. Av sex ägg finns det just nu bara två kvar. Och då har hon bara legat en vecka än... Suck...

Men grattis, där har du nog en toppen-ruv-manick inför framtiden :o)

Anneli said...

lilla unga flickan då, redan verksam, men det ska börjas i tid....så roligt
påhittig tavla med kösystem..hihi
kram
annelie

bc owner said...

Vad kul. GRATTIS!!!

Den tavlan var ju klockren! Jag hugger den direkt.=)

Kram Jenny

Göran said...

Du är en dålig affärsman, Ann-Charlotte.
Verkar som du säljer dina tavlor för billigt. Sätt ett lägsta pris och låt bloggarna bjuda. En auktion alltså. Kan bli riktigt spännande.
Men kom ihåg vem som gav dej tipset!. (Ska vi säja tio procent, eller en tavla?)

Jenny said...

Jaha ja....där stack den iväg också!
Rackarns "andra Jennyn"...Hehe!
Jag är väl för långsam att springa mina bloggrundor!

Fast å andra sidan skulle mina pullor aldrig komma på tanken att visa den sortens artighet att ställa sej i kö!
Hos mej tycks det vara "djungelns lag" som gäller....
Dom fullkomligt SLÄNGER ut varandra ur redena...Hihi!

Just nu är ju jag i Skåne och besöker Mamsen & Dotera, så Gubben min kämpar på med alla ruvningar och kläckningar och nykläckningar...Han svär emellanåt i telefon, om alla ungar överallt, men JAG kan ju inte hjälpa att dom gör så???
*ler lite elakt*

Ha en kanondag själv nu, och GRATTIS till en kanon-höna som gav "full pott"!!
Skojsigt!

Kram, Jenny

Viola said...

Ett stort grattis till de båda hönsamammorna...:) kramen