Monday, November 10, 2008

Lite myspys i jäktet

Tjenixen mina vänner!

Det har varit fullt upp här i "The Ribeiro House". Jobb o Partylite....stressigt men kul.
Jag har varit dålig på att både blogga o läsa andras bloggar (suck). Men idag ska jag få lite lugnt..lillfia är hemma med halsont så mamma får vila lite också ;)
Jag träffade Anna förra veckan för första gången. Hon är precis så mysig som man får känslan av i hennes blogg. Vi ska försöka träffas på en fika så snart det går, ska bli super kul.
Jag bjuder på en bild av min favis Partylite grej "Kustens stormlykta". Visst är den fin (sorry bilden är dålig, jkla kamera). Min dotter tycker att det ser ut som om det är vatten i den för den är full i bubblor ;) I bakrunden skymtar det ett kort på mig o gubben från yngre o smalare tider fniss. Framför ser ni mina små älskade fattigmans silver teljushållare jag har hela 5 stycken, LOVE THEM!!!!! (inte Partylite).

Kramisar!
Ann-Charlotte

26 comments:

Anneli said...

Hejsan!!
Det kommer säkert att bli skägg på några tomtar...måste ju se hur det blir oxå...
Gillar de små teljuslyktorna
Kram/Annelie

Dalatorpet said...

Hej gumms!!! jag började flura på vart du tagit vägen :-) hoppas dina business går bra!! :-)

Viola said...

Hejsan, roligt att höra ifrån dig igen, väldans smår rara teljuslyktor, hoppas ni mår bättre, kram

Ullis/Leva på landet said...

Kul att höra från dig. Det var ett tag sedan. Så kul att du har fullt upp med Partylife. Jättefina teljuslyktor.

Ha det bra!
Kram Ullis

Viktdrottningen - Anna Malmborg said...

Hej, hittade in här via en annan blogg. Vad mysigt bord! Gillar sådana där glasurnor med stora blockljus i...

Kram Anna

Dalatorpet said...

Håller ni oxå på med ngt speciellt hemma?? måste komma och hälsa på snart som vi har sagt!

Stina said...

Du är väl en riktig mysgumma du!?:-) Kramis

Leamarlené said...

Å vad kul att få träffa en bloggvän.

kram, Marlene

Mitt vita hem said...

Underbara ljus du har. Så bra att man kan sätta sig och varva ner med lite tända ljus när man har mycket omkring sig.
Kram Heidi

Lallis - liv och leverne said...

Önskar dig en fin helg.
Kram Lallis

Lillstuga said...

Åhh vad du är gullig du med!! Har inte heller hunnit med att blogga på ett tag, men nu sover alla andra och jag sitter framför datorn, en fredagkväll.
Kram Anna

Mjuka said...

Hjälp så fint!! SÅ längesedan jag var här hos mysiga du
kramar M

Hanna i Det stora grå huset said...

Halloj!

Hoppas att ni alla mår bra nu, och att inte halsontet spridit sig i huset. Så blev det här, nu är det min tur att vara klen. Trist.

Så fina lyktor, älskar verkligen höst o vinter med all mysig ljusbelysning som finns!

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Hanna

Psst, har också mött Anna. gullig tjej, det håller jag absolut med dig om!!!

ANETTESHUS.COM said...

Hei! Helt enig, stormlykten og de små telysholderne er kjempe-fine:) Koselig bilde!

Klem Anette

Golden&Vitt said...

heej jag har nog varit borta från bloggvärlden lika länge som du. Men välkommen tebax :)
Måste kolla in den lyktan från partylite,jag skulle haft visning nu på söndag men kaos i huset(igen) gör att jag får avboka...

Mysigt att träffa blogg vänner.

Ha en bra vecka kikar in snart iegn/ annika

Sallys hus said...

Hallå där!

Ååå så fint och vilket fint foto!
Man blir glad av att ha sånna framme.....härligt att bli lite påmind.....leeeer.....

Jag vet hur det är...hinner inte hellermed bloggen just nu....
Eller rättare sagt..jag har inte ro i kroppen att sitta still så långa stunder just nu.....
Har bestämt mig för att ta det när jag har lust.....
Ha en härlig torsdag, kram katarina

Ullis/Leva på landet said...

Hur har du det egentligen? Hoppas att allt är bra. Har saknat dig här i bloggvärlden. Hoppas att du kommer tillbaka snart.

Ha en rikitgt skön helg!
Kram Ullis

MODERN COUNTRY said...

Håper du har hatt en riktig fin og mysig 1. Advent! Bare kikker inn for å se hvordan allting går. Alltid like koselig :)

Ha det godt!
Klem Aina

Lillstuga said...

Tjohej tjejen!! Vi saknar dig!! Hoppas allt är bra med dig och att du inte sliter ut dig helt!!

Mjuka said...

Hur mår du??Så länge sedan jag hörde från dig
hoppas att allting är bra
kramar Malin

Sallys hus said...

Skickar bara en liten helgkram....
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

MODERN COUNTRY said...

Å så skjønt og pyntet hos deg. Håper du har mysige mysige dager nå før Jul!! Med lite stress og med mye deilig ro såklart.

Ha det godt!
Klem Aina

Leamarlené said...

Var håller du hus. Väntar på nya inlägg. Saknar ditt bloggande. Hoppas du har det bra nu i juletid. Tänk på att ta vara på dig själv.

Kram, Marlene

Ullis/Leva på landet said...

Hoppas att allt är bra med dig.

Vill också önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

A home far away said...

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Kram Gunilla i Singapore

Anneli said...

God Jul och God Fortsättning...
Saknar dig, hoppas du mår bra..
Kramar/Annelie