Sunday, July 12, 2009

Här händer det saker mår ni tro!!!!

Tjenixen alla!
Jag tänkte göra ett snabbis inlägg (åskan går igen). Här har det hänt mycket med pullegänget...
Här är bilderna på gården och Olgas första ägg.
Men ni kan aldrig tro vad som har hänt....
Olga ruvar. Kan ni tänka er va tidig hon är ;)
Jag åkte iväg till Anna-Karin igår och köpte en bunt befruktade ägg...våra tuppar är ju inte direkt intresserade ännu hehe (we think they might be gay).
Ialla fall nu ligger Olga på 7-8st ägg. Vi får se om det blir något hon är ju inte så gammal så jag kan aldrig tänka mig att hon ligger kvar i 21 dagar. Men det vore super roligt om det vart småttingar redan ;D
Nej nu måste jag stänga av datorn annars får jag smisk av gubben hehe.
Kram
Ann-Charlotte
PS här har det åskat nästan vajre dag så jag törs knappt ha datorn igång men så fort det blir bättre så ska jag gå in och läsa alla era bloggar kramelikram ;)

8 comments:

Bente said...

Kul att "höra" från dig igen, och att det går bra med fjädrarna ;-)
Hoppas det blir kycklingar om en liten stund då!

Koola Viola said...

Å en ruvhöna *avundsjuk*
hoppas det blir kycklingar :o)

Och vilket yttepytt-urgulligt-ägg :o)

Anneli said...

Lycka till med ruvandet...hoppas det blir nåt smått och ulligt...
kram
annelie

Leamarlené said...

Vad kul..tänk små kycklingar tultande fram på gården...så mysigt.
Hade gärna haft mycket djur. Men men när allergin slår till på barnen så är det inte mycket att göra åt. Hade djur för några år sedan och äldsta dottern blev allergisk vid 16års ålder. Trode inte att det kunde komma så sent i livet.
Just nu är jag jätte god vänn med grannens katt..vi kelas varje dag. Kan bara inte låta bli sån djurvänn som jag är.

Visa gärna bilder om det blir lite tillökning för dig.

kram, Marlene

Jenny said...

Va skoj att hon redan ligger!
En cochin är en cochin är en cochin....alltid ruvandes på något!
Om så bara på en hemlighet!

Kram och ha det gott! //Jenny

Ullis/Leva på landet said...

Så kul med ägg. Tänk om det det skulle bli små kycklingar redan. Håller tummarna.
Kramisar Ullis

Viola said...

Jissis vad spännande tänk om ni nu får gula små dunbollar framöver..ha det gott, kram

bc owner said...

Vad roligt att det både kommer ägg och att en av damerna bestämt sig för att ruva.=)

Hoppas att det slutar åska snart så du kan ge dig ut i cybervärlden igen.

kramkram
Jenny