Wednesday, June 24, 2009

Härliga sol och sommar!

Tjenixen alla!
Jag har tagit några dagar ledigt från bloggandet. Det har ju faktiskt varit UNDER BART VÄDER HÄR! Så jag har njutit av min familj och vår gård ;)

Vi har fått hönsgården klar (bilder kommer). Den vart super bra (if I say so my dam self hehe). Om jag bara kunde få ut dom där fegisarna nån gång :/
En till super kul grej som har hänt är.....Jag har fått mitt första ägg iiiiihhhhhhhhh (bild kommer).
Tänk att min vackra Olga har lagt sitt första ägg (hon är ju bara 4,5-5 månader gammal). Ett pyttelitet kaffe latté färgat ägg, sååå fint ;D I 2 dagar har jag hittat ett trasigt skinnägg på golvet så jag förstod att något va på gång. I går när jag kom hem så låg det vackra lilla perfekta ägget i redet. Hon har bäddat och gjort så fint i redet min duktiga lilla fjäderboll. Jag märkte idag att Birgitt också har börjat få en rödare kam....kanske blir det något från henne snart ;)

I helgen ska jag skura (usch o fy va trööökigt) golven i huset. Sen har jag tänkt gjuta lite roliga figurer i betong. Vi får se vad det blir hihi.
På söndag kommer svärfar och då blir det bygga dags, lister lister och jap mer lister ska sättas upp ;)
Det finns alltid något att göra på den här gården...

THAT IS WY I LOVE IT HERE!!!!
Stora Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte

12 comments:

Koola Viola said...

Vad roligt med första ägget!
Grattis :o)

Bente said...

Va roligt...vilken stooor händelse!
Grattis...både till dig och Olga!
/Bente

Jenny said...

Grattis, grattis till duktig höna-pöna!
Och visst är det att göra för jämnan på en gård!

Vi ska köra in vårt första hö här nu ikväll...(:

Kram på dej och LEV och njut i den sköna sommaren!
//Jenny

Ullis/Leva på landet said...

Visst är det underbart nu. Vi badar varenda dag. Så kul att du har fått det första ägget. Är ju speciellt med ägg från egna höns. Är ju så mycket godare.


kram Ullis

Stina said...

Hon verkar vara på hugget den där Olga.;-) kramis

Leamarlené said...

Vad kul med egna ägg...smakar säkert bättre än i butik.

ha en trevlig helg

kram, Marlene

Anneli said...

Vad rooligt med det första ägget...!!!:-)
Grattis!!
Kram
Annelie

Viola said...

hSänder ett stort grattis till pemiärägget! Ser fram vad du kommer att hitta på med betongen...gör du madonnor oxå..jag är så glad åt mitt kors och du ska veta att det är många redan som beundrat det...ha en skön helg, kramen

Anneli said...

många miniägg blir det..hihi...ska tänka på dig om jag får tag i någon fler...ibland så poppar de upp på nån loppis också...
kram
annelie

bc owner said...

Visst är det roligt när första ägget kommer. =D

Mina höns har tydligen tagit semester. Jag har förmodligen glömt att tala om för dem att industrisemestern inte existerar längre. Nu för tiden tar man ju ledigt året om. Alla behöver inte vara lediga samtidigt.

Visst finns det massor att göra på en gård men glöm inte att slappa. Det får man göra också nu när det är så här pestigt varmt. ;-)

Kram Jenny

Anonymous said...

Vilken känsla av att hitta det 1:a ägget, tänk vad mallig hon ska ha varit när det väl kom ut :=)

Det är sååå roligt med höns, saknar mina nu när jag ser dina.

Kram Pernilla

Jenny said...

Hoppas allt är väl hos dej, med både folk och fä!!!
Och att du inte förätit dej på ägg nu....Haha!

Kramis i sommarvärmen...//Jenny(: