Tuesday, August 5, 2008

Några av min älskade saker!




Här är några av dom saker som jag ville visa (nu när jag har hittat kamerakabeln in the black hole of hundhår).

Det här är en gammal snickarlåda som jag har fått av min gubbe och gjort om till att plantera blommor i . Idén fick jag från ett underbart ställe som heter Bäsna Trädgård (http://www.basnatradgard.nu/). Den lilla skylten på sidan är egentligen en gammal bil reg.skyllt (visst är den fin).


Här är en bild på min veranda (in the making).
Jag har precis målat klart all pärlspont och kunde inte vänta med att dekorera lite. Det är en fin gammal kökssoffa som står där med en bolstermadras ovanpå och sedan en av mina stora addictions...mina antika linne örngott (jag har ett eller två eller enligt min man 30-40st hihi). Ljuskronan är från en kiosk som vi har här. Den har jag tronat över i flera månader innan jag kunde inte hålla mig mera och fick lov att ha den....ni ser varför ;0)

Här är ett stort dekorations hjärta som jag har gjort för att sätta på en hylla i badrummet.

6 comments:

luke the drifter said...

Såna örngott är verkligen vackra. Jag har själv några och även några lakan med fin spets på.
Jag gillar din stil på grejer, önskar att jag hade haft lite mer fantasi när det gäller sånt.
Kram Ann-Christin

Ann-Charlotte said...

Tack Ann-Christin. Jag är verkligen beroende av fina örngott hehe!

inkas said...

Lotta min vän..
Kul att hitta dej bloggandes på nätet =)
Hoppas att allt är bra med er..
Jag är så sugen att besöka er och kolla in huset, kanske hör av mig i helgen..

Kram och hälsa familjen
// Anki Karlsson

Ann-Charlotte said...

tjenixen girl. ja kom gärna förbi
;0)

Kramisar
Ann-Charlotte

Maria @ Sixtens mor sa! said...

Halloj Lotta!
Verkligen underbart du fixat hemma (det du visat) Jag gillar ju också den stilen, man blir så glad :D

Kul att du börjat blogga!

Kram Maria Kosjanov @ http://www.mijamaria.blogg.se

Ann-Charlotte said...

tack maria, jag va in på din också myyyysigt upplägg ;0)

Kramisar!
Ann-Charlotte (aka Lotta)