Wednesday, June 10, 2009

ge mig ett K ett L ett A ett R ett T vad får man.....

Pullepalatset är KLART!!!
Det vart så himla fint. Jag är så jätte glad att det äntligen är klart (mitt smil är från öra till öra).
Halv väggen med dörr är klar så vi har ett bra utrymme för mattunnan och spån mm.
Löstagbara ramar med nät över fönstren.
Kolla in det super snygga värperedet som Julia har donerat (mycket passande för ett Pullepalats eller hur).
Det vart även en liten nätklädd dörr till luckan så att dom inte kan picka på glaset ;)
Sittpinnarna är uppe också. Under det ett Bajsbord (min egen design) som sitter fast med gångjärn i väggen. Tänkte att det skulle funka bra att vika ner det när jag ska göra rent.


Det vart även en ny akvarell

Inte Svan Sjön utan "Pulle Pölen" ;D
På fredag kommer dom iiiiihhhhhhh!!!!!
Ha det så bra så länge mina vänner
Kram
Ann-Charlotte

16 comments:

inkas said...

Va fint det blev... vilket enormt jobb ni lagt ner!
BTW, vi kommer till byn på torsdag, kanske hinner vi ses?
Kram Anki

Göran said...

Så himla tjusigt!
Det finaste och mest genomtänkta hönshus jag sett. Det har du o gubben gjort bra.
Är det månne ditt gamla dockskåp som kommit till återanvändning som rede?
Oavsett vilket ser det helfestligt ut.
Vem ska klippa bandet vid invigningen på fredag? Landshövdingen eller svärmor?

bc owner said...

Jädrans vad snyggt det blev.
Inte ett dugg avundsjuk. *fingrar i kors*

Din nya akvarell vill jag gärna köpa. Blev störtförälskad i den. Namnet är kanon. *asgarvar*

Massor av kramar och ryggdunkningar. Ni har varit jätteduktiga.=D

Bente said...

Riktigt vackert blev det!!....Ni har varit jätteduktiga! Hönsen kommer bli överförtjusta...skulle vilja se de när de kollar in lyx-värpredena :-)
Väntar spänt på bilder när de anländer ;-)
Här e det fortfarande stilltje pga vädret...och enligt väderprognoserna kommer det att dröja ett tag innan jag kan fortsätta.....men det ska bli klart här någongång oxå ;-)
/Bente

Stina said...

Jag ska utbilda mig till höna och flytta hem till er.:-) kram

Christine said...

Dom kommer att bli så förvånad när de kommer till sitt nya palats.

Lycka till
Kram Christine

bc owner said...

Jag har ju glömt att fråga vad för spännande typpor det är som ska få bo så grannt.

Koola Viola said...

Tjusigt, och vad en massa roliga detaljer! Det ska bli jättekul att se hönsapönorna som ska bo där, bara en dag kvar nu...

Viola said...

Vilket place pullorna kommer att få rena hotellet...redena var ju helt beårande...:-D mailade igår om inbetalning...hoppas nu att dom snart får flytta in i lyxvillan, kramen

inkas said...

Hej!
Vi blir hemma hela helgen.. åker hem på söndag.. ska försöka hinna förbi nässi nån dag också..
Kram

Jenny said...

Om jag dör....och blir höna i mitt nästa liv....DÅ VILL JAG BO HOS DEJ!!!
"Herreminje" vad Ni har jobbat på bra!
Och genomtänkt och allt...((-:
Bajshylla och plastmatta som går upp en bit på väggen så (jag förmodar) att du kan spola rent!??

Ja, jisses...så grannt så det NÄSTAN är synd att smutsa ner med hönsa-poop!
Åh, snälla, snälla....
GLÖM nu inte i din iver att fotografera när dom flyttar in!
Vill ju SEEEE!
(Skulle helst vilja vara en liten fluga på väggen och se "den stora Entre´n!)
Kram på dej och ha en go fredag i morgon med dina nya pullor!
//Jenny

Anneli said...

vad roligt och vad fint det har blivit - vilken inflyttningsfäst det kommer att bli...
kram
annelie

Anonymous said...

Åh så fint det blev !!!

Ullis/Leva på landet said...

Så snyggt det blev. Där kommer pullorna att leva riktigt kungligt. Nu väntar jag med spänning på att få se bilderna på dem.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Jenny said...

-Har dom kommit, har dom kommit?????

BILDER!!!

Och ja just det....Ha en go helg!
Kram, Jenny ((-:

Hönsflocken said...

Det är ju helt löjligt fint! Ett perfekt hönshus. åh så fint så fint.

//f