Tuesday, June 16, 2009

Snorigt "Dagisbyte"

Ja idag har jag pratat med veterinären om pullisarna. För dom blir bara snorigare =(
Men hon sa att det är lika med dom som med dagisbarn när man byter plats. Dom kan blir snoriga av stressen. Jag fick i alla fall reda på att det är inget konstigt och att oftast så klarar att bli friska själva. Men jag har fått stränga order om att dom ska få vara ifred och ta det sååå lungt som möjligt. Jag får väl hålla mig från att va där förmycket ;)
Nu håller jag tummarna för att dom ska bli bra fort.
Kram på er alla!
Ann-Charlotte
PS Max blir bara finare och finare ;D Titta vad mycket fjädrar han har fått

6 comments:

Bente said...

Sommarförkylningar kan ju vara lite besvärligare oxå.....eller sommar förresten....tror vi är på väg inn i nästa istid :-)

Jenny said...

Har du inte fått antibiotikapulver att strö i vattnet?
För säkerhets skull, alltså.../-:

Krya på dom små nu...
Kram, Jenny

Ancan said...

det är inte kul när ens små raringar inte mår bra. Själv har jag just en liten brahmatjej som inte alls mår bra innaför tröjan här.
Hon har inte vuxit i samma takt som syskonen, och hon är lite ruggig o frysen av sig idag, så hon fick flytta med mig in ett tag.
Hoppas "dagis snuvan" snart är över hos er.

Anneli said...

åhh...de är ju för söta...hoppas de kryar på sig snart..
Önskar en fin Midsommar
Kram
Annelie

Viola said...

Hoppas pullorna mår bättre...ditt krucifix har nu landat i vattenhålet, så vackert....är så nöjd och bara njtuer utav detta fina....msåte jag berätta om på bloggen efter helgen,

ha en skön miodsommar, kramen

Anonymous said...

Åhh, vilken fin Max. Hoppas att de mår bättre nu.
Önskar dig en trevlig Midsommar.
Kram