Sunday, May 31, 2009

Dåligt humör och betonggjutning

Tjenixen mina vänner!
Igår så vart det en resa till byggmax igen ...känns som att Pullepalatset aldrig kommer att bli klart =(
Jag vet inte vad det va för fel med mig igår heller men på värsta stinkhumör va jag i alla fall.
Jag brukar aldrig svära och kasta grejer men igår så flög både plaststolar och hörselskydd åt fanders och ramsorna som kom ur min mun va inte vackra =/
Inget gick som det skulle allt bara j-vlades hela tiden morrrr.
Här är en bild på vad vi gjorde. la in lite golvpapp och reglade lite.

Nya tag idag!
Här är lite bilder på en hobby som jag har....
Betonggjutning
Jag va ner och pratade med ägaren på den lokala Antik/hantverksboden. Hon tyckte att vi skulle prova sälja dom där...vi får väl se hur det går.
Det vart en ny akvarell i veckan också
Impa på pullorna heter den ;)
Ha en finfin Mors dag alla!
Kram
Ann-Charlotte

PS detta är min Morsdagspressent till mig själv (använde det som ursäkt i alla fall hihi) tre fina hortensior.

11 comments:

Bente said...

Vet hur det är när det inte funkar som man vill ;-) Jag verkar ha gjort skare o ting lite bakvänt här :-D Började med golvet...och får ta taket senare när jag har råd/fnulat ut hur jag ska lösa det ;-)
Riktigt fina prylar du gör i betong där!
Sista tavlan var ju bara för härlig! Har inte råd just nu...annars hade jag köpt den av dig på direkten!
Vänta dig en beställnng härifrån i framtiden :-)

Bente said...

SAKER ska det vara....och inte "skare" :-)

Jenny said...

Åhhhh! Vad vill du ha för tavlan???Ska du sälja den också?

JAG ÄR DEFINITIVT INTRESSERAD!!!!!

Och vilka betonggrejor du gör!!!
Säkert skittunga och skicka va?
Hönan där ....skulle passa väldigt bra på mitt pullepalats!

Och kära du! Man får svära och slänga grejer när det krånglar och jävlas!
Man blir trött och varm och får dåligt samvete för allt annat som släpar efter bara för att man gör något annat som tar tid...???
Mens???
Chokladförlust??
Oförstående karlar??
Slår sej på tummen..)-:

Usch och fy fanken när det blir såna dagar.
Men som tur är brukar det ju vända ganska fort...Hoppas jag?

Svär färdigt, vi finns här och lyssnar oavsett om du är på solskens eller åsk-humör!
Det är ju det som är LIVET!
Och det finns INGEN som orkar vara glad och käck jämt..

Kram på dej...och du!
Tavlan?? Och kanske betongtuppen...eller väger han för mycket? Pris?

Kram på dej! //Jenny

Ullis/Leva på landet said...

Härlig present du har gett dig själv. Otroligt fina saker du gjuter. Har bara gjort det en gång och det var med barnen i skolan, skitkul var det. Har bestämt att jag ska göra det hemma också när jag får semester.

Kram Ullis

Ancan said...

ssa dagar är bara "arga" dagar - mina barn brukade säga att"mamma har en arg dag i månaden för att kunna vara go resten av dagarna"...


Barn är så kloka!

Verkligen fina saker du gör, blir så sugen på att börja dreja o måla igen...

Jenny said...

Haha! I dag har jag nog fått solsting på riktigt!

Skrev i en kommentar i förmiddags på en ANNAN BLOGG (Anna KK:s) och meddelade att jag nu satt in en hundring och såg väldans fram emot att få sätta upp tavlan här vid mitt skrivbord...!
Totalt förvirrad efter all sol och värme tydligen...
Men så var det i alla fall....Jag har satt in pengar och ska nu mejla dej om min adress...Hehe..

Kram, Jenny

Anneli said...

så mycket fint du gör...gillar dina betongsaker...
kram
annelie

ANETTESHUS.COM said...

Wow! Så fine, Ann-Charlotte!! Så flink du er!!

Klem Anette:)

Stina said...

Haha...Det är nog för att jag inte är från Bjursås.haha...
Häliga bilder du visar.:-) Kramis

Viola said...

Här är en till som löever ut sina känslor...tror nog bara det är nyttigt...inte ska man kväva ilskan...gjuter du betongkrucifix oxå...säljer du....såg ju det dära vackra...hoppas dagen varit bra...nu är man hemma igen i vardagen med blandade känslor, hoppas dagen varit bra, kramen

Viola said...

Beställer gärna ett krucifix, skicka mig info på viola@romantiskating.se kram