Friday, May 22, 2009

Isolering och Korv-breath

Tjenixen alla!
I går vart det en hel del gjort på Hönshuset. Gubben och jag har isolerat taket och skruvat dit OSB-skivor. Det va nära flera gånger att vi hade ihjäl varandra..osb-skivor är inte direkt lätta när dom är fullstora. Jag är ju också något kortare i rocken än gubbelubben så det va svårt att hålla upp skivan när han skuller skruva hehe. Men tillslut så fick vi upp dom.
Sen vart det en grillbreak med ungarna.
Julia är hemskt imponerad av pappas "ability to" äta en halv korv i en tugga ;)
Mammas mumsiga korvar..men vem kommer här.....
MMmmjauuuu mamma jag svälter sväääälter och din andedräkt luktar....sniff sniff.....ja jag tror...sniff....kanske om jag kommer lite närmare......MMMMMAAAAHHHHHH KORV!!!!!!!


Det vart en ny fin hönepöne dörr också ;)
Ni ska få se senare vad vi hittade att ha som lucka (lyxigt värre).
Idag blir det till att dra till Byggmax för mera material.
Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte

PS här är en härlig tävling hos Stina ett jätte fint tåg

9 comments:

Stina said...

Vad mysigt ni har det. Du kan ringa efter mig nästa gång?:-D Kramis

Koola Viola said...

Härligt att det går framåt med hönshusbygget :o)
Snart så... :o)

Christine said...

Katten ser så så så mycket hungrig. Alla djur är mästare på att tigga.Lycka till med byggandet.:o)

Bente said...

Va kul! Vi bygger hönshus samtidigt....tänkte lägga in lite bilder senare!
Då kanske jag kan snappa åt mig lite tips från erat bygge ;-)
Jag har nämligen inte en aning om hur man skal göra egentligen, utan jag funderar och fnular och tar det lite som det kommer. :-)
Har aldrig snickrat förut, innan jag gav mig på kycklingburen! Funderar på att ha brädor i taket sedan....lite lättare att hantera när man är själv.
Skall strax ut o fortsätta, lycka till med erat bygge!
Kram/Bente

Ullis/Leva på landet said...

Så kul att se att det händer massor med hönshuset. Här använde vi en lyft när vi skulle fixa skivor i taket sist. Fixar inte att så med armarna i luften och hålla i tungt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anneli said...

Tack för din rara kommentar...
god korv med det fina hönshuset...
kram
annelie

Jenny said...

Men klart du får!
Bara för att du är snäll och frågar så vackert!!!(-:

Jo, man är inte så bortskämd med att alla frågar, men du ska veta att jag uppskattar sånt...VERKLIGEN!
Tack...(-:

Och nu måste jag genast (när jag skrivit klart här...) fixa en direktlänk till din härliga blogg!
Hönshusbygge är inte att förakta!

Men en sak som jag plötsligt börjar klura på...
VARFÖR ska Karlarna jämt ha oss till att stå där, stilla som statyer, och hålla något tungt och otympligt, medans dom själva "bara" tar skruvdragaren och trycker på lilla knappen?
Nähä....vi måste nog kämpa oss till att få bytt till den lite enklare sysslan i framtiden..Hehe!

Smarriga korvar ni fikade på i går.
Tänk så mycket bättre det smakar ute i det fria, och efter ett bra dagsverk!

Hoppa nu in och ta dej en kopia av min söta "fylle-höna".
Jag visste ju inte vad jag skulle skriva i pratbubblan, för hon tog ju verkligen världens sne´steg där..*asg*

Kram och ha det bäst! //Jenny(-:

Viola said...

Det blir ju rena lyxen för pullorna och så mysigt ni verkar ha det hos er..hoppas ni oxå njuter utav en underbar sommardag. KRAM

Hönsflocken said...

Roligt att huset är på gång! Det kommer säkert bli fint

//f