Friday, May 8, 2009

Hönshus flytt!


Tjenixen!

Vi ska bli med hönor nu i början av Sommaren. Jag har alltid velat ha små bulliga hönor ;) Gubben är mindre enthustiastic hehe.....
Här är bilder på flytten av vår tidigare verkstad som nu ska bli hönshus. Först hade vi tänkt att riva ner det och bygga upp det igen men sen kom min far med den BRILLJANTA idén ..."varför flyttar ni det inte med en lyftare". Sagt och gjort gubben lyfte upp huset och pallade under träblock sen ringde pappa till en vän som kom hit på studs och på mindre än en halvtimme så flög det från punkt A till punkt B. Och nu ser det ut som om det alltid har stått där det står.

Här står nu Pappa, Gubben och min Erick och beundrar hur bra det blev ( i bakgrunden kan ni se grunden vart det stog förut).

Jag kommer att (försöka) visa byggnationen av huset som det händer (I'm going to do a lot of it my self...yea right hehe).

Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte

PS titta in på denna suuuuper mysiga BLOGG. Jag har både blivit inspererad till att börja blogga igen och fått mig flera helt underbara GAPSKRATT.

7 comments:

Anneli said...

Välkommen tillbaka kära vän...saknat dig! :-)
Vad roligt med hönshus, ska bli spännande att se hur du fixar till...jättekul.
Var in och kollade bloggen du tipsa om...väldans rolig och inspirerande...
kreamar
annelie

Ullis/Leva på landet said...

Så kul att höra från dig och att du är sugen på denna värld igen. Härligt med höns. Ska bli kul att få följa ditt hönshusbygge.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lillemor i Hummelsta said...

Men hej, så himla kul att höra från dig igen, är lite avundsjuk på hönshuset, men kan nog inte ha höns där vi bor, väntar med spänning på vad som händer hos er "over there"
Kramisar Lillemor

Dalatorpet said...

Hej!!!!!! Tänkte på dig häromdagen då jag var till Bäsna :-) Allt bra hoppas jag!!

Hanna said...

Oj så mycket som händer.
Hanna

Koola Viola said...

Härligt med höns, vad roligt du kommer få :o)
Ska bli kul att följa hönshus-fixandet och vad det kommer hamna för raser hemma hos dig till slut.
Pst! Har du kikat in på alternativ.nu, där hittar du ett hönsforum med svar på det mesta :o)

Dalatorpet said...

Ja precis!! Jag var och tittade till dom nu senast :-)