Monday, May 18, 2009

Nya fönster och Nytt tak!!

Tjenixen
den här helgen har det hänt mycket.
Hönshuset har fått ny/gamla fönster, taket har blivit reparerat och tegelpannorna har blivit renskrapade.
Min gubbe är såååå bra (skryt skryt skryt skryt skryt)!
Jag är extremt höjd rädd så gubben (my love) har lagt hela taket själv. Jag har bara skrapat ren tegelpannorna.
Före & Efter
Fönstren som vi köpte på blocket har gubben satt in också. Killen som vi köpte dom ifrån sålde en hel massa olika fönster men han hade sålt ett av dom som skulle ha passat oss. Men så kom han på att han hade ett orginal fönster som hade suttit i hans hus och det tyckte han va så skruttigt att vi fick köpa det billigare. Jag vart såååå glad när gubben kom hem med detta super fina fönster med lösa inner bågar och munblåst glas. Sååååå fint!
Some peoples trash other peoples treasure!
Den här utsikten kommer pullorna att få. Inte så illa va ;)


Jag fotade lite i morse också-
Jag tycker Harsyra är så vackert med sina ljusgröna, hjärtformade blad och skira vita blommor (att jag inte kan ta död på dom är ju också ett plus hihi).
Mr B våran (I think) Katt tyckte att hans svans va mycket finare än (some stinking) Harsyra.
Sötare par får man leta efter.
Mr B och Febe (gamletanten i familjen)
Ha en finfin Måndag mina vänner!
Kramisar
Ann-Charlotte

15 comments:

bc owner said...

Vad duktiga ni varit. Det kommer att bli superfint till dina typpor.
Jag har inte någon 'gubbe' som kan hjälpa mig när olika saker ska byggas mm. Jag har däremot världens snällaste lillebror som ställer upp i vått & torrt när jag får mina infall om vad nytt som ska göras. Självklart muttrar han än del för sakens skull men han ställer upp på det mesta. Han brukar också vara tvungen att ordna till mina ideér så det blir bättre än jag tänkt från början.

Förresten, du får mina 6 kattungar i byte mot den vackra kissen. ;-)

kramkram Jenny

Stina said...

Haha...Nää, det är gubben som är Bjursing.haha...Fast man räknas väl som det när man bor här. Snål och så...haha...nää inte jag inte. Kramis

Christine said...

Det kommer att bil ett palats för dom.:)

Anneli said...

det kommer att bli så bra...det är bra med de där gubbarna ibland...
vilka söta fina akvareller du gör..:-)
kram
annelie

Maria said...

Vilket fint hönshus era höns får! Där kommer dom stortrivas ;)

Kram
Maria
http://vizzla.blogspot.com/

Viola said...

Det blir rena lyxhotelet för pullorna...så fint det bara blir...och det där paret är visst riktiga vänner, Otto får idiotrycket bara han hör ordet katt...ha en fin kväll, kram

Lillstuga said...

Hej vännen!
Kul att ha dig tillbaka!!
Kram Anna

Ullis/Leva på landet said...

Så du har också en gubbe som har gjort nytta i helgen. Nu får vi väl skämma bort dem ordentligt:). Så fint hönsen får det med skogsutsikt och allt.

Ha det bra!
Kram UllisHa det bra!
Kram Ullis

ANETTESHUS.COM said...

Så flinke dere er!! Det blir kjempe-fint!!

Takk for hyggelig hilsen:) Vi hadde en strålende 17.mai!! Vi var jo så heldige med været i år!!

Ha en fin uke!!

Klem Anette:)

Ancan said...

Vilken härlig sida du har ordnat! Och underbara målningar!

Och fint hönshus - blir lätt avundsjuk och inser att jag fortfarnde inte hunnit börja snickra på ankhuset här...

Men sen har jag ju ingen gubbe som hjälper mig heller, kanske skulle fixa det :-)

Stina said...

Tack sötis!:-) Kram Stina

Lallis - liv och leverne said...

Vilket härligt inlägg och vad ni har varit :)Blir ju kanonbra.
Kram Lallis

Stina said...

Kram till goa kråklisa där borta.:-D

bc owner said...

Måste fråga.
Målar du även akvarell porträtt om du får ett foto att måla av?

Stina said...

Ja, kom gärna hit du gullekråkan.:-) kramis