Sunday, May 10, 2009

Golv i hönshuset

Idag har vi haft en fullspeckad dag.
I morse började vi med att lägga in golvplanken (skynda skynda innan regnet). Sen vart det en tur till andra sidan älven för Ericks andra fotbolsmatch för sesången. Hem igen snabb kvällsmat sen ut och göra färdigt golvet.
Erick spikar in den sista spiken.

I lördags va vi iväg och valde ut några hönor och en fin tupp.
Det här är troligtvis pappan till tuppen (både jag och gubben har fallit för denna snygga tupp). Vi hoppas att han ska bli likt sin pappa.
Här håller Julia i en litten gullig kyckling (storebror är med och hjälper).

Jag måste också bara visa min kära svägerskas fina Brahma höna "Maja". Hon är sååå söt. Tyvärr förlorade hon sina systrar för några dagar sen. Vi vet inte hur :(
Men hon har fått nya ulliga gulliga syskon som vi hoppas ska få vara kvar.

Nu är det dags för beddie bye ;()

Kramisar mina vänner
Ann-Charlotte

7 comments:

Lillemor i Hummelsta said...

Åh vad mysigt med höns, det skulle jag vilja ha, men man bör ju bo på landet då. Bor man som vi gör, i ett villaområde, så skulle förmodligen grannarna tycka ett och annat.
Nåja, i nästa liv, då....
Kram Lillemor

Dalatorpet said...

Åhh jag skulle verkligen tycka att det avr så grymt kul med höns :-)

Ullis/Leva på landet said...

Fullt race verkar det vara hos er. Ska bli kul att få se hur era höns ser ut sedan och hur det blir med tuppen. Hoppas att det inte blir en sån som gal hela tiden:).

Kram Ullis

ANETTESHUS.COM said...

Hei, vennen:) Så hyggelig at du er tilbake igjen!!

Så gøy med egne høner!?

Ha en fin ny uke!!

Klem Anette:)

Mjuka said...

Åh va roligt att du börjat blogga igen!! Är inte så duktig på att kommentera längre, då livet går i 190 km/h.
Kul att det händer så mycket hos er
kram Malin

Malin of the Moors said...

Herre je, döm om min förvåning när din blogg plötsligt slutat önska Happy New Year!!! :-) Å vilken söt bild på Maja... Hon har tuffat till sig, idag ville hon bada å hoppa ner i karet, tack å lov var det tomt. ;-)

Å Lilla Sjuk (minsta kycklingen) mår bättre tror vi och har börjat äta lite på egen hand men vi hjälper henne fortfarande.

Kram!

Inga said...

Aaaa vad hon är söt Maja. Lycka till med dina små