Thursday, May 28, 2009

Lyxdörr och stolthet

Tjenixen mina vänner!
Nu kommer äntligen dessa bilder som jag har lovat ;)

Höns huset (som jag har döpt om till Pullepalatset) är nu isolerat och OSB-skivorna är dit skruvade (det är svårt att få med allt när det är så litet utrymme hehe).
Tidigare har ni ju sett öppningen för gluggen. Nu får ni se vad vi har satt dig som dörr.
Ett jätte fint gammalt fönster som vi hittade på farmor och farfars loge (thank you GM and GP). Det blev ju rena rama lyxdörren (tycker jag).
Jag måste också bara visa vad jag har gjort. Detta tak har jag faktiskt byggt och satt dit helt själv. Det ser inte ut som mycket jag vet men det är det första som jag har byggt helt själv utan hjälp från gubben. Det vart även en landgång för Pullorna som jag och Julia har målat faluröd.
Nu blir det inte något mer gjort på Pullepalatset tills helgen.
Jag fotade lite runt trädgården också.
Kramisar!
Ann-Charlotte

9 comments:

Koola Viola said...

Jättefin lucka, originellt med en "glasdörr" :o)
Och taket var kanon, fint det blir :o)

Stina said...

Om jag vore en höna så hade jag bott där för alltid.;-) Kramis

Bente said...

Men ooiiii va fint det blir!! Glasdörren var ju en riktig hit!
Va duktig du är som gjorde taket! Jag kanske passar på att sno din idè sedan....vet inte än hur eller vad jag ska göra luckan av....det ger sig väl så småningom.
Håller på o tampas med masonitskivorna i dag...inte så lätt när det inte finns en vinkel som är rak i hela utrymmet ;-)

Christine said...

Hej vad fint det kommer att bli.
När är inflyttnings festen??
Hönorna kommer att trivas.

bc owner said...

Jaha, när du och din karl är klara hos er kan ni alltid komma hit och fixa till mina leghorns vinterhus.;-)
Ser ju att ni är duktiga på detta, båda två.
Det blir jättefint.

Kram
Jenny

Jenny said...

Vilken lyx-svit!
Där kommer det nog att värpas smaskiga ägg!

Och ditt egenhändigt byggda tak va jättefint ju!

Tänkte fråga en liten grej....
Om jag ber riktigt snällt.....
Får jag då möjligtvis snatta namnet "Pullepalatset" till min skylt på nya hönsgården här??

Det var sååå gulligt och jag har funderat och funderat, men hittar inget annat så "braigt" namn...!?!?

Hoppas du får en fin fredag!
Nu ska jag ut och försöka sätta upp lite av dom sista nätbitarna på hönsgården...(-:

Kvinnor KAN!
Kram på dej! //Jenny

Anonymous said...

Vilken fin blogg jag hittade här.
Där kommer hönorna att få det hur fint som helst.
Önskar en trevlig Pingst.
Kram

Anneli said...

så jättebra och fint det blir - snacka om att de coola hönorna får ett drömhus..
kram
annelie

Hönsflocken said...

Jisses vilken fin utgång, hönsen kommer garanterat gilla stället!

//F