Thursday, October 9, 2008

Fy F för magsjuka!!!!!!! =(

I natt har jag varit vaken med min Erick. Han har den absolut värsta magsjukan jag har någon gång varit med om. Var 10 minut (jag över driver inte, kollade faktiskt klockan) så spydde han. Det slutade kring 6:30 i morse men då började det i andra ändan i stället. Erick är ju så tunn sen förut (inte en gnutta fett på den kroppen) så han ser ut som ett litet skelett idag. Vi har tittat på film hela dagen..eller ja...vi har halvsovit oss igenom 4 filmer =) Nu har jag precis gjort en eld i vedspisen (stackarn fryser) så nu ska jag sätta mig på soffan igen o mysa med min lilla Mr Prutt.

Kramisar mina vänner o tack för alla fina kommentarer som ni ger mig ;0)
Ann-Charlotte

PS här är en bild på vedspis kåpan...det enda som jag har som är färdig dekorerat hihi.

22 comments:

Karin Lindström said...

Hej!

Men fy stackars honom (och dig). Det är verkligen det värsta i sjukväg jag kan tänka mig. Min lilla R är jättelös i magen ikväll och har somnat nu med feber. Nyss klagade min stora kille på att han var lös oxå!!!! Tänk om vår natt blir som din. Ja, ja man klarar ju det oxå. Vi hoppas på det bästa och ni får verkligen krya på er. Krama din lille skrutt!
Karin

Karin Lindström said...

Tusen tack, jag hoppas på det bästa!
Ska gå och titta til honom nu.

Kram:o)

Stina said...

Men stackars lille gubben alltså.

Vad fint du gjort.
Ta hand om er nu...riktigt ordentligt.
Puss

Anonymous said...

Men usch då... stackars liten. Hoppas han mår bättre & att ni får en alldeles underbar helg :) Kram kram.

Anneli said...

Åh - det är ju det värsta som finns
Inte kul...
Ang. min KItchenaid - så älskar jag den - alla i familjen andvänder den till olika göromålsbakningmat... :)

Hoppas han mår bättre snart
Kramis/Annelie

Leamarlené said...

Å vilken hemsk natt. Tur att min tid är över fast det är inte kul när dom blir stora. Fick barn väldigt tidigt och det känns idag...det är ju nu jag ska börja. Fast det får räcka med tre barn.
kram, Marlene

Tinnar och torn said...

Stackaren! Hoppas han hämtat sej lite nu! Kram Petronella

Ullis/Leva på landet said...

Inte ku för sonen. Hoppas att ni andra klarar er. Jag kan vänta på träffen, blir bara så kul att få träffas. Mannen undrade om du kommenterade hans kommentar, *s*. Hör av dig när du kan igen.


Kram Ullis

Viola said...

Stackars liten, finns ju inget värrre än att få en ordentlig magsjuka, hoppas han är bättre nu och att ni andra klarar er, krya på er, kram VIOLAN

Ullis/Leva på landet said...

Jag undrar bara om han går på det. Ska prova, *s*.

Kram

Mitt vita hem said...

Blä för magsjuka, det är det värsta jag vet. Mina barn är ju så stora nu så de vaknar och går till toaletten och fixar kräket själva. Man behöver liksom bara sitta jämte och stryka handen över ryggen och berömma hur duktiga de är. Men för bara något år sedan hade vi fontänkräkningar i sängen bland alla gosedjur och kuddar och täcken. Mysigt.
Hoppas Mr Prutt mår bättre imorgon.
Kram Heidi

Så sant det där om strykbrädan, jag snor nog din idé där med tyget. Jag har ett vitt 15:- lakan från IKEA kvar.

Mjuka said...

Åh fy så hemskt!! Det måste vara det värsta, hoppas att vi håller oss borta från det i vinter, nog det värsta jag vet. Det tar ju aldrig slut i vår familj, 7 personer. Fint du har dekorerat
kramis Malin

Anonymous said...

Stackaren!!! det finns absolut inget värre än att ha magsjuka, hoppas att han mår bättre idag och att inte ni åker på den.

Ha en trevlig helg ialla fall

Kram Pernilla

Lillstuga said...

Usch och fy för magsjuka!! Det finns inget värre än när barnen är sjuka. Man önskar inget hellre än att det ska bli friska!! Hoppas ni andra klarar er!!
Kram Anna

Lallis - liv och leverne said...

Nej,alla magsjuka skulle man sätta på en väldigt avlägsen ö någonstans och glömma bort vilken!
Och skämt åsido; stackaren:(
Ha en fin fredag ändå.
KRAM Lallis

Dalatorpet said...

Uack magsjuka är väl bland det värsta som finns :-( var i mockfjärd i går

Anna-karin said...

Fy då!! Det är väl den värsta av vanliga sjukdomar... glurrrk. Vilken rolig smiley du gjort för inlägget hehe Hoppas att mr prutt mår bättre nu.
//Anna-karin

Hanna i Det stora grå huset said...

Hallå!
Hoppas att Erick mår bättre nu, och att ni andra klarat er! Det är ju en riktigt vidrig "sjuka" minst sagt...

Önskar dig en härlig helg! Och hoppas att du slipper flytta in på den nya toan! ;)

Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset said...

Och förresten, tack ... jag mår redan mycket bättre... Vilken lycka! :)
Kraam........

färg o form said...

Hej Hej!! Usch!! Magsjuka är inte kul,stackars lille mam. Hoppas att han mår bättre nu. Hoppas att du mår bra, ha en goood dag!!
Kram Hannah

Malin of the Moors said...

Men fy bubblan, ligger ni hela högen nu..? :-( Krya på er!

♥ Fyra årstider said...

Lycka till i tävlingen hos mig.
Kram Lotta