Monday, October 13, 2008

Skafferidörr

Jag måste bara visa en bild på denna super härliga dörr. Denna har jag fått från Svärmor. Den stod på deras loge och jag skurade ren den i somras. Gubben har lovat att bygga mig ett skafferi bakom vedspismuren och detta kommer att bli dörren. Jag tycker att den är såå vacker med sina krackeleringar, sitt gamla rostiga lås med nyckel och härliga gångjärn. Alla andra tycker typ...ööhh ska du måla den eller vad ska du ha den där till...ja ja ja men jag vet att det blir fint i alla fall..så de så =) Nej (gäsp) time for beddie prutt (ja vi säger verkligen det här i våran familj..till barnens stooora skämma fniss).
Stora Beddiepruttkramisar mina vänner!
Ann-Charlotte

20 comments:

Anneli said...

Vilken Härlig dörr - Kolla låset, Ja det har du väl sett... Hmmm
Men det är faktiskt jättemysigt - Älskar ju gamla slitna saker som sagt - Kan bli helt Lyrisk ibland och bara stå och glo säger The Man.
Sov Gott/Kramis/Annelie

LantlivsAnette said...

Åhhh vilken underbart fin dörr !!
En sån skulle jag allt vilja ha..
Ha det gott
Kraam Anette

Lundagård said...

Helhärlig dörr, kul att du tittat in till mig så hittade jag till din fina blogg! Roligt att se alla bilder från er husförvandling och vilket tjusigt badrum!

Sallys hus said...

Hejsan!

himmel en sån fin dörr!!!

Fnissar åt att alla andra tycker du ska måla den......ha ha...ja man är nog bra konstig i andras ögon....
Jag skrattar så åt alla som ryser när de förstår att man först lägger ner en massa jobb på att måla om möblerna...för att sedan slipa av dem så de ser gamla och nötta ut.....hihi.....

Usch....stackars din lille kille.....det är en hemsk sjukdom det där!! man får ju näst intill panik själv också....när de vägrar dricka sen....
Det enda som är bra är att den sjukan brukar dra över snabbt.

Så fint du gjort på spiskåpan...en sån skulle jag vilja ha över vår vedspis....det är sååå fint!

Ha en härlig dag!
Här skiner solen..::)
Kraaaam
Katarina

Sallys hus said...

Tokfia...inte behöver du kommentera på båda heller...
ta du skogens slut...det är MIN blogg......
Lilla Ugglebo är ju till för mina kunder....i stället för en hemsida......mer personligt...precis som jag gillar...:)
Kraaaam

Lillstuga said...

Tack så jättemycket för den fina utmärkelsen!! jag blev SÅÅÅ glad!! Och vilken gullig motivering!! Känns skönt att få lite feed back på det man gör...ibland blir man ju lite osäker och undrar om andra tycker det är bra!!Tack!!
Kram Anna

Gnistrande snö said...

Hej,

kul att hitta hit! Underbara bilder du visar.
Är det ok att jag länkar så att jag lätt hittar tillbaka hit?

Vi håller också på att renovera ett gammalt hus och då är det så roligt att följa andras renoveringsprojekt.

Mvh
Katarina

Mitt vita hem said...

Underbar dörr, den där skulle jag kunna tänka mig också.
Hörrudu jag tog din ide om strykbrädan, jag tänkte att det skulle få mig att börja stryka. Men jag har suttit och surfat i två timmar nu. Har du någon mer idé?
Kram Heidi

Mjuka said...

verkligen en helt underbarn dörr, jag bara njuter!!!
kramis Malin

Viola said...

Vilken underbar dörr, en fröjd för ögat, den kommr att bli så fin till skafferidörr, låset underbart, ha en bra kväll, kram VIOLA

Anna-karin said...

Gaaahahahaaaaa... prutt.... Ja man har ju små egna ord inom familjen:) Vi också:)
Jättefina kort du har tagit och vad fint du kan höger å vänsterlägga bilderna, jag jobbar på det lite ibland:)
Ha det bra!! //Anna-karin

Karin Lindström said...

Hej!
Hoppas allt är bra med er nu?! Men vilken vacker dörr du hittat. Helt i min smak. Den kan nog verkligen bli fin som skafferidörr.

Ha det så gott!
Kramar
Karin

rosenfröjd said...

jag svimmar så härlig dörren var! Det kommer att bli fantastiskt vackert.

kramisar/
M

Anonymous said...

Åhh, vilken fin dörr. Älskar dessa gamla dörrar och lås.
Ha en bra dag.
Kram

Anonymous said...

Verkligen en vacker dörr, som säkert kommer att bli super som skafferidörr :) Ser fram emot att se hur det blir! Kram kram.

Anneli said...

Förstår inte varför det ska låta så konstigt när man kommer med sina idéer - Här Muttras det lite då och då Högt som Lågt - Men faktiskt i slutänden så hör man - Jaha så där menar du -Ja det blev väl kanske bra... Fniss... Suckarnas Man brukar mina barn säga.... ;)
Kramis/Annelie

Lillstuga said...

Hej hej!! Saknar dig!! Hoppas att du inte jobbar för mycket!!
Kram Anna

Gnistrande snö said...

Tack för din gulliga kommentar.
Nu har jag länkat så att jag lätt ska kunna följa era renoveringsprojekt :-)

Kram

Tulipa said...

Vad härligt det låter att få ett skafferi bakom en sådan dörr! Det är ju drömmen att ställa alla burkar och korgar mm bakom något sådant! Kram Tulipa

MODERN COUNTRY said...

Men for en lykke!! Heldige deg som har så gode venner. Døren er jo bare helt fantastisk. Vakker slitt!

Klem Aina