Monday, October 20, 2008

Meet the Ribeiro 4 legged babies

Tjenixen mina vänner!
Idag tänkte jag visa lite bilder på våra fyrbenta familjemedlemmar.

Detta är Febe, en vägkorsning som älskar sol o hatar regn o rusk. Våran heldöva (utom när man tappar mat på golvet) amerikanska Beauty.

Barley heter denna stiliga Golden, en mys pys hund som älskar att vara gosig o busig (och tyvärr att rulla sig i ruttna svampar).Vi önskar att hitta en fin flickvän åt honom så att vi kan ta en valp ;)
Lovie är denna skapelse, vi kallar henne också för Slickersen. hon ska alltid slicka en när man minst anar det. Den snällaste hunden i värden vill alltid göra dig glad (förutom när on drive by slickar dig hihi).

Det här är Tahoe Gubbens gråa katt, en gosig men temperamentsfull (när svansen börjar svänga watch out) missa.

Sierra är våran prinsessa, hon är sååå fin alltid ren alltid super gosig (bäst på att värma mammas sida på sängen).

Sist men inte minst Mr.B denna skapelse har ni ju träffat förut, han är inte riktig på en fläck men han är min lilla bebis (alltså på riktigt det vart denna katt eller en baby till ..fniss)

Kramisar
Ann-Charlotte

PS det gick bra att jobba hemma..det är bara för mig att hålla mig borta från datorn hehehe ;)





18 comments:

Lillstuga said...

jättefina bilder!!
Tack för ditt bidrag och att du länkat till min lilla utlottning!!
Kram Anna

Dalatorpet said...

En hel djurfarm :-) skillnad på era hundar och vår lille kille

Anneli said...

Det var inte lite fyrbenta varelser ni har..
Fast när vi bodde ute på landet kan ju säga att vi hade en del också - främst katter som fick kattungar varje sommar - det var så mysigt och gosigt...;)
Kram/Annelie

Anonymous said...

Sån härlig "farm" ni har, jag fullkomligt älskar Golden....bara jag ser en valp på tv så börjar jag gråta *hihi* Har haft 2 st egna men nu har jag ju min bebis (Zigge) och min "lilla" Oskar (6,5 kg katten)

Ha det bra
Kram Pernilla

Viola said...

Oj det finns gott om härliga fyrbenta vaerelser hemma hos er, vilka godingar, jag har nu bara gamle Otto labbe kvar, har haft två labbar samtidigt flera år, visst ger dom en så mycket glädje, kramis

...med tiden som hjälp-Linda said...

Oj!!! Min tanke när jag läste ditt inlägg var direkt: -Wow, vilket hem fyllt av KÄRLEK!!!! Verkligen!!! Djur är så fina! Det är en förmån att kunna ha så många omkring sej! Vilken Lycka!!//Linda

me and alice said...

Vilka goa vänner ni har hemma!!!
Det var en rolig blandning av fyrbenta skapelser. Önskar vi kunde ha några också. Har själv växt upp med hundar, men sonen är allergisk så tyvärr. Vi får njuta av andras istället.
kram Susanne
ps. Vilken underbar skafferidörr du fått!!!

Golden&Vitt said...

Åh så fina fyrfotingar du har hemma, skrattar som bara den till "rulla i svampar" usch det är såå bekant så. Imorgon ska vi till stugan och då blir det ju säkert rulla över ruttna svampar...Men jag ska försöka "vakta"

Ha en bra dag/ Annika

ps. hoppas Bailey hittar sig en "fru"

Hanna i Det stora grå huset said...

Å vilka söta djur ni har!!!! Önskar så att vi kunde ha en katt igen, men min äldsta har allergisk astma.... Om tio år kanske...

Kramis!
Hanna

Anonymous said...

Åååh så söta... du får mig att längta efter en hund & en katt :)

Lillstuga said...

Vad kul att tavlan snart är klart!!
Jag kan komma förbi till ditt jobb!! Det passar bra! Kul att ses!
Kram Anna

Lallis - liv och leverne said...

Helt underbara bilder:)
Kram Lallis

Anonymous said...

Vad helt underbart fina bilder..
Ha, en trevlig helg.
Kram

Ullis/Leva på landet said...

Nu är jag äntligen tillbaka och hittar hit. Så gulliga fyrbenta familjemedlemmar ni har. Gillar ju katter allra mest och har ju också en som gärna värmer mattes sida i sängen.
Skönt att kunna jobba hemifrån också och slippa åka.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Karin Lindström said...

Men har ni så många djur! Vi har bara en katt, men han är världen mysigaste!

Ha en mysig hösthelg!
Kram
Karin

Tinnar och torn said...

Oj...de var många de små fyrbenta vännerna ;o) Fina de är!
Du har en utmaning att hämta hos mej om du känner för det:o) Kram Petronella

färg o form said...

Hej Hej!! Men oj! så söta vänner ni har i familjen, visst är det hääärligt med djur.
Kram Hannah

Sallys hus said...

Hej hej!

Var här igår och skrev...men det var nåt konstigt med sidan då.....överbefolkad eller nåt för det bara kom upp en ruta om att man skulle föröka senare...suck...

I alla fall så har du ju en hel hög med urgulliga fyrfota vänner...
Vi har tre katter....tycker det är många!!! Du hade ju några fler att tampas med.

Ha en härlig kväll, kraaam
Katarina