Tuesday, October 7, 2008

Tvättmedelsburkar

Jag är hemma med fislisan Julia idag. Det är ganska skönt faktiskt, jag o Lulina får mysa lite ;0) Jag tänkte också få lite grejor gjorda idag.....
har länge tänkt skaffa något bra att ha tvättmedel i. Dom som jag har sett är antingen fel storlek eller så fins dom inte att köpa mer.



Detta vart min lösning...jag har flera sådana här gamla glasburkar. Jag tycker att dom är så fina med sina bubblor o imperfections. Skrev ut klisterlappar på datorn i en fin stil...



Voilà! What do you guys think?

Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte


PS Det vart en blekmedelsflaska också ;0)

17 comments:

Ina said...

Hej
Även jag letar något att ha tvättmedel i.. din lösning var ju jätte käck... något man kanske skall härma..
//ina

Willewira said...

Hejsan!
Det var en himla bra idé!! Ska genast leta upp stora burkar...

Strykbrädet blev också väldigt fint! Tycker de flesta överdrag som finns att köpa är så vansinnigt fula.

Känner igen mig! De är hemma för att de är sjuka. SJUKA??? Oftast är de igång mer än när jag är pigg!!?? Hur går den ekvationen ihop?

Ha det så gott!
KRam Willewira

Leamarlené said...

Vad fiffigt att göra egna tvättmedelsburkar. Har tänkt köpa färdiga länge men du gav mig bättre ideer. Jag gör dom själv precis som du.
Kram, Marlene

Anneli said...

Superfina - ska nog sno denna idé,
Har en del burkar som står... :)
Kramis/Annelie

Kannor och karaffer said...

Vad fint du gjort - så enkelt och så vackert. Tack snälla för tipset!

Ha det gott i veckan!

Idag slår jag ett slag för det rosa bandet - var rädd om dig!
Ann

Anneli said...

Sno så mycket Betong du vill... :)
Kramis/Annelie

IKT i min vardag said...

Vilken fin idé! Blev kanonsnyggt! Den idén hamnar i inspirationspärmen :-)

Kram Linda

IKT i min vardag said...

Visst är min lilla nasse söt. Tyvärr kan jag inte sy sådana utan jag har köpt den här i stan i en affär som heter Slott & Koja. Den är av märket Maileg (de som gör de populära kaninerna som syns överallt i bloggarna). Kolla in Mailegs hemsida så kanske du kan hitta en återförsäljare av grisen.

Lycka till!

Kram Linda

Lillstuga said...

Som vanligt så producerar du så bra idéer!! Vet inte hur du gör??
Visste inte om jag skulle skriva mer i din blogg...blev så himla avis på din Kitchen Aid...grrrrr...vill ha!!!! hahaha..nä då klart jag inte ska sluta skriva hos dig!!!
Sa senast härom dagen att jag önskar mig en sådan i julklapp...sa lite fint till Edvin att om Erik frågar dig senare vid jul vad ni ska köpa till mig så önskar jag mig bara en Kitchen Aid...hahaha..ja vi får se vad tomten kommer med...det är därför jag kör snälla och vänliga Anna nu...
Kram Anna

My White Cottage said...

Jättefina ettiketter! Vår tvättstuga skulle verkligen behöva piffas upp! Inbillar mig att det blir roligare att tvätta då! :)

Tack för värmande rader om vår fina lilla Milli!

Stor kram till dig!

Stina said...

Väldans vad fint. Så är det ofta. Det enkla är det fina. Puss och kram

Viola said...

Tack för ett jätterart tips, blir sugen att göra på samma sätt, ha en bra kväll, kram VIOLAN

Ullis/Leva på landet said...

Jättefina dina burkar blev. Har också letat burkar men de jag hittat kostar en förmögenhet. Dina var ju ursnygga. Orkar du på fredag eller ska vi skjuta på det?

Har något till dig inne hos mig.

Kram Ullis

plingan said...

Har också glasburkar till tvättmedlet men inga fina etiketter på. Har du något speciellt papper du skrivit ut på eller har du limmat fast det på burkarna?
Skulle behöva ett nytt överdrag till min strykbräda jag med...Var det klurigt att göra själv?

Ha det bra och tack för en inspirerande blogg!
//En ny liten bloggare

Tinnar och torn said...

Hejsan! De där med tvättburkarna var ju en jättebra idé. Himla fint! Har sneglat lite på en del andra men de är oftast så dyra!Menar du att din gubbe bara kom hem med en sån där Kitchen Aid?????? Hmmm....avis till tusen blev jag nu....Kram Petronella

Mamma Linda said...

Vilken superidé. Varför komer inte jag på sånt?!
;-)
Trevlig helg
Linda

Marie Söderberg said...

men du..va fiffig du e !!! mycket smart må ja säga..kul att jag kikade in du har mycket fina och fiffiga ideer, kikar in från "mitt romantiksa hem"
välkomen in till mej du me
ha det gott