Sunday, September 14, 2008

Hösten är verkligen här....

Det här är vad vi gjorde igår...staplade ved. Det bränner i rump o benmusklerna för jag hade gett mig dän på att jag inte skulle använda ryggen utan använda benen istället hehe. Jag såg bra rolig ut där vid vedhögen skwattande och knipande när jag kastade ved. Jag hörde klart o tydligt hur gubben och barnen fnissade försiktigt åt varandra. Man måste ju passa sig när morsan har vedträn i handen hehe.
Jklar vad ont jag har i dag fast det är ett bra ont inte som jag brukar...liggande på soffan med utslagen rygg, som Mr Ribeiro gör idag (hehehehe lite får jag väll håna tillbaka)

Jag tog en bild på mitt senaste betong experiment också...nja vet inte om det blev så bra...betongen blandade jag för tunn och det gjorde att flera små detaljer gick sönder. Men det är ju i och för sig som en väninna till mig sa..."det ska ju inte se perfekt ut då kan man ju lika gärna köpa i affären"...det har hon ju helt rätt i.

Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte

9 comments:

Stina said...

Typiskt gubbar ...som ska stå där och ha kul åt en.
Ta hand om rumplisa idag. Inte kul att ha bakvärk.
Ja, alltså det brukar jag inte ha...men ändå.:-D
Puss

Dalatorpet said...

Be gubben göra bot med lite härlig massage :-)

Mjuka said...

Är också i betongtagen :-) I startgroparna alltså, vill ha lite krukor, rejäla stora, som skall stå ute hela vintern. Ditt projekt ser ju jättefint ut!!
kramis Malin

Dalatorpet said...

Bra!!!! En riktigt omtänksam herre i huset :-)

Poppins said...

Jag gillar ditt experiment, det ser ju jättesnyggt ut.
Låter som vedstapling är riktig motion men vedkastning verkar vara livsfarligt... :)

Mamma C said...

Det där gjorde vi på vår semester. Man är mör sedan i kroppen. Så snyggt i betong du gjort.
Kram mamma c

Ullis/Leva på landet said...

Tycker att ditt betongprojekt blev jättebra. Vad har du använt för form? Veden brukar jag klara mig ifrån. Det får mannen och de tre sönerna göra. Du får se det positivt i alla fall och det är ju att du fått jättebra träning helt gratis, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

rosenfröjd said...

superfint blev ditt betongprojekt. Inte gör det nåt om det inte är helt perfekt, särskilt inte i betong.

kram/
¨M¨

Dalatorpet said...

Det är det som är tjusningen med gamla saker / hus... om bara väggarna kunde tala :-)