Sunday, September 7, 2008

Lite smått o gott

Tjenixen mina vänner!
Det regnar och är allment ruskigt ute så jag tänkte att jag skulle lägga in lite bilder på mina alster..
Det här är...ja vad ska man kalla det...tegelpannekonst ;0)

Bröllopspanna till Lars o Lena (dom är fiskefantaster).
















Välkomstskylt till min mamma.














Jag fick tag på en massa härliga gamla glasburkar och glasflaskor. Med lite ståltråd och pärlor blev dom så här-
Det här är en liten minitavla som jag gjorde till min bästa väninna Malin (som tack för hjälpen med hundarna). En av hennes favoriter är Anne Bronte. Jag gjorde som ett gammalt dokument med en dikt av henne.
Här är dikten-
LINES COMPOSED IN A WOOD ON A WINDY DAY
by: Anne Bronte (1820-1849)
Y soul is awakened, my spirit is soaring
And carried aloft on the wings of the breeze;
For above and around me the wild wind is roaring,
Arousing to rapture the earth and the seas.
The long withered grass in the sunshine is glancing,
The bare trees are tossing their branches on high;
The dead leaves beneath them are merrily dancing,
The white clouds are scudding across the blue sky
I wish I could see how the ocean is lashing
The foam of its billows to whirlwinds of spray;
I wish I could see how its proud waves are dashing,
And hear the wild roar of their thunder to-day!
Det är en underbar dikt eller hur ;0)
Ha en trevlig söndag!!
Kramisar
Ann-Charlotte

6 comments:

färg o form said...

Hej Hej!!!
Men guuuud så mycket vackert du gör, helt otroligt och underbart. DU ÄR SÅÅÅÅ DUKTIG.
Kram Hannah

Dalatorpet said...

Ja vad duktig du är :-) super fina saker

Malin of the Moors said...

Jag ÄLSKAR min Brontë-tavla, du är den bästaste bästisen i världen!

Lillstuga said...

Oj vad fina burkarna blev!! Tack för tipset, bra att ha när burkarna trängs i skåpet och pysselabstinensen är som värst!
Kram Anna

me and alice said...

Kan bara hålla med föregående talare! Du är jätteduktig!!
Ha en bra start på veckan!
Kram Susanne

Karin Lindström said...

HEJ!!!
Men guuuud så vackert, säger jag också! Vad ortoligt duktig och pysslig du är. Jag förstår inte hur alla hinner med, önskar jag vore lite mer pysslig jag också. Din tegelpannekonst är verkligen en rolig ide.

många kramar
Karin