Wednesday, September 3, 2008

Tomatsås dag

Idag har jag lagat min berömda (av min familj) tomatsås. Den tar en hel dag att koka ner på vedspisen men det är det värt. Jag fryser sen in den i plastburkar och tar fram den till sausage eller lasagna mm. Det luktar underbart i hela huset och jag vart sååååå glad när mina barn kommer in och säger. ÅÅÅÅhhhhh är det lasagna idag mamma (4 enorma ögon som tittar bedjande på mig). Det rolig är att min pojke kan äta 4 fulla tallrikar om jag låter honom. Det finns ju verkligen ingen bättre komplimang än tomma tallrikar och min härliga dotter som sa...."mamma you are the best Cook in the whole universe" Hur kan man inte bara smälta ;0)

Nu ska jag gå och ta en välförtjänad dusch (I stink).

Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte




Ett sort varmt tack till alla ni som har besökt min blogg och lämnat så fina kommentarer/komplimanger. Jag känner mig verkligen välkomnad till bloggvärlden!
Här är en blomma som jag vill ge till er alla ;0) Det är Julia som har planterat fröet på dagis

3 comments:

rosenfröjd said...

ja, du det låter outhärdligt gott. Hemlagad lasagne. Lite för sällan i detta hushåll, tyvärr men också uppskattat när det händer.

Kram/
¨M¨

Dalatorpet said...

Ahhh din dolmiosås låter perfecto :-)

Mjuka said...

Mums!!! Ser ljvligt gott ut!! Ringde på tunnan, men tydligen hade det blivit budgivning, orkar inte med sånt, så jag sa att jag inte var intresserad då
kramkram M