Sunday, September 21, 2008

Loppis fynd o ny bekantskap

Tjenixen mina vänner!
Här är loppis fynden som jag gjorde när jag o Linda träffades för första gången. Vilken härlig tjej säger jag bara. Vi kommer nog ha flera roliga stunder tillsammans.... till våra gubbars stora fasa I'm sure, det kan ju bli dyrt när vi är i farten hehe.
Loppisen va urdålig men vi gjorde i alla fall lite fynd. Här är mina...
Denna mjölklåda är bara såå härlig Linda köpte en också....gubben tyckte också att den va fin fast han tyckte att vi kunde täcka för MJK i Mjölk för det va mycket mer sant. Yea, he is sooo funny haha…ha =0/
Sen blev det en mandelkvarn och en fin liten korg 75:- för allt inte så pjåkigt eller hur ;0)

Plus jag tiggde åt mig denna lilla fågel med bruten näbb när vi va på Bäsna Trädgård och drack kaffe/te.

I know I know I'm a Gangsing hehe..... hoppas bara att Linda inte tror att jag är super snål ;0)

Kramisar!
Ann-Charlotte

PS tävlingen är över och vi har en vinnare + två tröstpristagare. Detta kommer att meddelas imorgon :0)
Tack alla som har varit med!!!!

14 comments:

Hanna i Det stora grå huset said...

Haha, ja en öl-låda hade ju varit så mycket bättre! :/
Jättefint tycker jag. Lådan är så kul!

Vad skoj att ni hade en bra dag ihop!
Men tänk att du vågade tigga åt dig fågeln... hmmm, dig lär jag ta med mig ut... Jag som inte ens törs pruta på loppis... :)

Håller tummarna för att jag är en av de lyckliga vinnarna!!!

Ha en härlig kväll!
Kram Hanna

Dalatorpet said...

Var det inte så att frågar man inte får man inget... jag gjorde detsamma med en granne till farmor o farfar för att tigga till mig lite rönnbär och det fick jag :-)heheh hel nöjd!!! Till saken hör då att de har ett super vackert träd som de tom fotat för en tidning så det var lite små jobbigt att fråga :-)

Anna-karin said...

Mjölklådan är huur fin som helst:) Jag har en också men den är mer gulaktig. Väldigt hållbar och snygg:)
Visst är det najs med nya vänner, såna borde man skaffa sig fler! Men tiden räcker inte alltid till tyvärr...
KRAM...imorgon är det måndag..//Anna-karin

Millas hem said...

Hejsan!
Finfina saker från en "urdålig" loppis!
Har också varit på loppis i helgen, men har inte tagit några bilder än!
Snart så!
Kramis Camilla

drömmen om vitt said...

Hallå! Tack för att du kikade in hos mig du har en trevlig blogg du med. Fin låda.
Ha det gott!
Lotta:)

Dalatorpet said...

Vi kan ses och gotta oss i bilderna tillsammans ngn dag :-)

Ullis/Leva på landet said...

Så kul att du träffat Linda "på riktigt". Gillar dina fynd som du har gjort. Toppenfin trälåda. Skulle vilja ta en tur till Bäsna, har ej varit där än.

Kram Ullis

Ullis/Leva på landet said...

Det skulle vara superkul. Stänger de för säsongen snart eller?


Ullis

Karin Lindström said...

Hej!

Härliga fynd, och roligt att ni hade en lyckad dag. Jag lever fortfarande på vår bloggträff på Rodendal. Det var så himla roligt att träffa bloggerskorna.

Ja, då håller jag tummarna för mig då!!!

Ha en skön Söndagskväll/natt!
Karin

Gårdsromantik said...

Lådan var ju superfin som den var!
Lyssna inte på gamla gubbar!;-)

Kram Maud

Viola said...

Hejsan, härliga fynd, har varit på Österlen och handlat på loppisar, bilen orkade knappt hem, ha en bra måndag, kram VIOLA

LOPPISLIV said...

Hallo där! Fina fynd, gillar mjölk eller blev det(öl)lådan...ha ha

Härligt med nya vänner som man har mycket gemensamt med. Ha en bra dag. Kram Paula

Lillstuga said...

Hej hej!!
Fina fynd!! Ja du verkar vara en äkta Gangsing!! Kul! Passade rätt bra in där själv också när jag tidigare bodde där!! hahaha!!
Får ta och hänga på när du drar ut på en ny loppisturné.
Idag är det måndag och jag håller tummarna!! Men har siktat in mig på tröstpriset!! hahahah
Kram Anna

Unknown said...

Men himmel gissa om jag gillade lådan! Och vilken gubbe... ja han var ju fyndig!
Jag hittade också en bekant med samma smak av inredning för ett halvår sedan och jag kan lova att det också var till min makes fasa... Men himmel så kul det är att åka iväg på loppisar och till butiker med någon som har samma intresse.
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem