Saturday, September 27, 2008

Barnkalas!

Nu vänner är jag såååå trött att jag tror jag ser i syner. Idag har Julia haft sitt barnkalas. Det vart jätte lyckat. Det har varit skratt o skrik i hela huset i dag. Jag kan fortfarande inte fatta att min lilla Lulina (vad vi kallar Julia bla) är Hela 5år (snyft). Cup Cakesen som hon ville ha (rosa förstås) vart jätte lyckade (thank you Leila). Jag o Lulina började redan i morse med att göra en eld i vedspisen för att få rätt jämn värme för bakning. Jag smorde på cream cheese frosting o Julia hade på sprinkles. Dom vart mumsgoda och alla tyckte om dom ;0)

Och så här vackra vart dom (Lulina ser väl inge glad ut hihi).

Nu är jag så där lagom helslut som man bara kan vara efter ett barnkalas...ja ni vet...glad att det vart lyckat men gladare att det är över hihi.

Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte

24 comments:

Karin Lindström said...

Hej!
Jag skulle precis önska dig en skön helg, och så har du gjort ett inlägg.
Min stora kille fyller år imorgon, och vi har valt bowlingkalas denna gång. Han har bjudit hela klassen och tack och lov att vi inte ska vara hemma! Idag har släkten varit här och det är nog så jobbigt, så jag förstår dig precis!

Härliga cupcakes du gjort!
Vila dig ordentligt nu och ha en fortsatt skön helg!
Många kramar
Karin

Ullis/Leva på landet said...

Kul med barnklas. SER ju jättemumsiga ut. Här är det lugnt när banen fyller år. Endast några få kompisar och sedan är det mat och film/tv-spel.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Kannor och karaffer said...

Åh vad jag känner igen mig - men lyckan är ett lyckjligt barn som haft ett fantastiskt kalas och det har du sett till. Njut och sträck på dig - det kommer hon att komma ihåg när hon blir äldre....

Visst går tiden alldeles för fort - min minsta blir snart 7 år...

Ha det gott!
Ann

Hanna i Det stora grå huset said...

Ser härligt ut, och låter härligt! Önskar att jag kunde fått berätta detsamma idag...
Söt tjej du har! :)

Önskar dig en fin söndag!
Kramis

Viola said...

HEJSAN, JA BARNKALAS KAN VARA ETT ELDORADO, FNISS, HOPPAS DU HAR ÅTRHÄMTAT DIG OCH HAFT EN SKÖN KVÄLL, HÄR HAR VI NJUTIT AV SOMMARVÄRME IDAG, DU, BAKVERKEN SÅ ALLDELES FÖR GODA UT! HA EN FORTSATT SKÖN HELG, KRAM VIOLAN

Anna-karin said...

Barnkalas är kul! Men visst tar det på krafterna, man vill ju inget annat än att barnet ska bli glad!!! Man tänker mer än en gång om kakorna, lekarna, pyntet, godiset...osv ska räcka för att göra barnet/barnen glada. Oftast blir det över:) Man planerar i veckor bara för att få de där timmarna lyckade... jag förstår om du är trött... Trevlig söndag! //Anna-karin

Viola said...

HEJ IGEN, GLÖMDE SKRIVA IGÅR ATT JAG MÅSTE JU BARA FÖLJA DIN HÄRLIGA BLOGG MED ALLT SOM HÄNDER HOS DIG, SÅ NU ÅKER DU PÅ EN LÄNKNING HOS MIG, VILL INTE TAPPA KONTAKTEN, HA EN BRA SÖNDAG DU MED, KRAMIS VIOLAN

Viola said...

IBLAND SÄGER DET BARA KLICK, KRAM VIOLAN

Anonymous said...

Mums vad goda dem såg ut :)

Ullis/Leva på landet said...

Jag hade väl visst sett ditt badkar förut, men glömskan kommer fort här, *s*. Tycket ju att ditt skåp var så himla snyggt som du har tvättställen i.
Jättekul att prata med dig.
Kram

MODERN COUNTRY said...

Men så søt ho er!!! Og jeg som akkurat skulle spøøre deg hvordan helgen hadde vært etter å ha lest din hilsen i bloggen :)) Takk for den!
Ja da har du klart hatt det travelt og veldig mysig. Barnekalas er alltid toppen synes jeg. Mye glede, god mat og riktig fart i svingene :)

Ha en god start på uken i morgen!
Kramar!

ANETTESHUS.COM said...

Mmmm ... disse herighetene så unektelig veeeldig gode ut! Gratulerer med lillemor! Min eldste sønn fyller snart 7 år! (snufs) Vi har feiret med besteforeldre nå i helgen:) Barneselskapet får vente et par uker.

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem anette

Tinnar och torn said...

Hej där! Vilka supersmarriga cupcakes du gjort. Å vilken fin bild det blev, kanske beror lite på den söta födelsedagsfickan med :o) Själv ska jag alltid envisas med att fota på kvällen, det är helsvårt! Ja visst blir man förbaskad på otrevliga försäljare, det är så trist. Har råkat ut för det förut men denna tjej tog verkligen priset. Så himla oförskämd! Kram Petronella

Lillstuga said...

oj vilket kalas!! Tänk om alla barn kunde ha en sådan supermamma som är så pysslig!! Dom ser verkligen goda ut! Och vilken söt prinsessa du har!!
Kram Anna

Anonymous said...

Ja. jag vet hur skönt trött man är efter ett lyckat barnkalas....är faktiskt glad att det är slut med dessa kalas (stora barn!)
Vad goda dina cup cakes ser ut att vara, dom gick väl åt snabbt kan jag tro.

Kram Pernilla

drömmen om vitt said...

Härligt med barnkalas och rosa bullar, den tiden är tyvärr förbi och det har gott sååååååå fort.
Ha det gott!
Lotta:)

Mjuka said...

Men så glad hon ser ut din Julia!! SÅ fina dina cupcakes blev och så roligt med ett lyckat kalas!! Mysigt!! Förstår dig precis, skönt när det är över :-)
Kramar M

Mitt vita hem said...

Hej
Men vad söta cupcakes.
Vad skönt att det blev ett lyckat kalas.
Första kalaset vi hade för vår dotter så bjöd hon hela avdelningen på förskolan, det höll på att sluta i en mindre katastrof. Vi fick dela upp oss och ha hälften av barnen nere och hälften uppe.
Sedan när det var dags för "tårtan" så ville dottern att alla barnen skulle få hjälpa till att göra marängswiss. Det var grädde över hela köket -jag lovar.
Sedan dess har vi valt att bara bjuda tjejerna i klassen om vi har haft kalaset hemma.
Kram Heidi

Anneli said...

Jag har ju inte så mycket Barnkalas längre men jag glömmer dom inte - Särskilt när man har 15 -20 grabbar på en gång - brukade gå ganska villt till då - Särskilt omkring 7 - 12 år
Men det kul också och Tröttande.
Kramis/Annelie

Lillstuga said...

Du är saknad tjejen!!
Kram Anna

färg o form said...

Hej Hej!! Men guuud så mysigt med barnkalas och rosa cupcakes. Min dotter fyller hela femton på lördag och min grabb har nyss blivit sjutton.Ibland önskar man att tiden ska stå still bR en liten liten stud. Må såå gott
Kram Hannah

Dalatorpet said...

Vart har du tagit vägen gumman ?? :-)

Malin - I min trädgård said...

Jag förstår att hon blev nöjd!De ser jättefina ut. Mysigt att göra tillsammans sådär...

Kram M

Hanna i Det stora grå huset said...

Hallå?
Har kikat in här dag efter dag...
IGEN PRESS eller STRESS över att göra något nytt inlägg, det ska göras när man vill och har ork och tid- , men hoppas bara att allt är bra med dig!
Kram Hanna