Monday, September 1, 2008

Jag äääälskar auktioner (när det är billigt hihi)

Jag sitter här o fryser framför datorn Brrrrr. Feber o kropps ont men jag hade gjort mitt inlägg nästan klart igår kväll så här är det nu....


Här är nu bilderna på fynden.Jag vann en underbar zinkblaja som jag ska ha som regntunna.
Dom här härliga kopparna Old Gustavsberg Fasan (3st med fat + 1 extra fat) och rosen kaffekoppar (6st med fat) följde med i en fynd låda.

6 st fantastiska linne handukar2 mycket fina trasmattor råkade jag ropa in för (25:-).
Det stora bordet till farstukvisten köpte jag privat av en annan som också va på auktion.
Jag stod o pratade med en kvinna som äger antikaffären här i byn och frågade henne om hon hade något stort furubord, men det hade hon inte. En annan kvinna hörde mig prata med henne och sa att hon hade ett sånt bord hemma som jag fick köpa o det är PERFEKT ;0)
Sist men inte minst så köpte jag den här kistan (25:-) Jag kunde bara inte låta bli.....To paint or not to paint that is the question???? Men det va en rolig gammal tidning i...kolla in annonserna hihi. Fina va!

Julia och jag (någon hade tröttnat Hmmm)


Jag måste också visa den här fina kannan som jag fick av Malin. Hon ropade in en fyndlåda som hade en kanna som jag tyckte va sååå fin. Sen gav hon den till mig sötnos som hon är.
Love you Malin!!!
Den lilla kannan va med i min fyndlåda och jag tyckte den va riktigt söt också ;0)

Kramisar mina Vänner!
Ann-Charlotte

8 comments:

Dalatorpet said...

Mkt fint ni fick med er hem :-)
har nog inte vägarna förbi men kan se till att jag kommer förbi ngn dag :-) Vore super o höra om ert bygge inför vårt :-)

Mjuka said...

Så mycket fint du vann!! Vad fick du ge för zinkbaljan
kramkram Malin

Mjuka said...

Önskar mig så en Stoooooor!! Här i Göteborgstrakten går de inte under 1000k, så det var därför jag frågade
kramkram

Mjuka said...

Åh va gullig du är!! Kolla gärna, tänk om det finns, ingen blir lyckligare än jag
kramkram M

Dalatorpet said...

Du har en utmärkelse hos mig :-)

A home far away said...

Nämen va mycket fint du fick med dig hem!! Makalöst vilket flyt ni hade:-

Ha en fin kväll
Kram Gunilla i Singapore

In my house said...

Då slank jag in här av en slump!!! och hej tjejen förresten =)
- Vilka fina köp el kap du har gjort,,, attans va bra!!!

- Så himla kul att se byggen och renoverings steg,,, Mmm de gillar ja... Erat hus kommer bli såå fint!

Kram josse

Stina said...

Vad mycket fint du visar. Ja, ibland är det bra att ha långa öron.
Tur att hon hörde dig om bordet.:-)

Jo, jag var till Småglädjen idag.
:-)
Kramis