Wednesday, September 17, 2008

Popcorn och snor

Vi vaknade i morse med 2 snoriga barn...det är väl så typiskt..stackars mamma (me) va tvungen att vara hemma idag o mys....jag menar ta hand om min två små sjuklingar. Vi gjorde en eld i vedspisen, tände några doft ljus, poppade lite popcorn, kröp ner i soffan alla 3 för att titta på en härlig barnfilm. Jag tänkte att...ja snart kommer dom att ta sig en tupplur då...och då kan jag läsa lite i min nya Lantliv. Sen vaknade jag av att Julia klappade mig på kinden...mamma du har sovit hela filmen...kan vi titta på en till pleeeeease ;0)
Vad kan jag säga...att sitta i soffan med vedspisen sprakande och med ett barn på vardera sidan är ganska rogivande. Så who could blame me for falling asleap.

Kramisar mina vänner!
Ann-Charlotte
PS glöm inte att tävlingen inte är över förens på söndag...det är så jätte kul att läsa allas inlägg..det kommer att bli svårt att välja en vinnare..ni är ju så härliga allihop ;0)

5 comments:

Lillstuga said...

Tråkigt med snor men passa på och njut av ett par dagar hemma med dina små älsklingar!
Petronella i Tinnar och Torn är bara för härlig!! Skratta nyss som en tok när jag läste vad hon skrivit om mig!! hahahahah...beton-galen!! hahahaha
Snart kommer mitt bidrag...
Kram Anna

junhe said...

tack för "tassarna" hos mig =) förkylningar är aldrig kul, men det lät mysigt mes ljus, popcorn & film *hihi* härlig tavla du gjort, det är speciellt att ge bort ngt man själv gjort, men roligare att få =D

ha dt gott & krya på er/ kram junhe

Stina said...

Snor ja...det kan man vara utan. Men den där spisen hörrudu. Kan man få komma och prova den? Då kanske jag somnar...äntligen!:-)
Puss

Dalatorpet said...

Det var länge sen man kunde somna framför tvn... längtar dit

...med tiden som hjälp-Linda said...

Trots snor så låter det jättemysigt att stanna upp en stund och bara vara nära varandra! Mysigt!Tippar att barnen uppskattar att ha mamma för sej själva också!//Linda