Thursday, September 4, 2008

Ut med det gamla in med det nya

Så idag måste jag städa ur vårat gamla kylskåp eftersom att vi ska säja det. Vi har köpt ett nytt side by side kylskåp med vatten och is dispenser. Det är egentligen helt onödigt för vi köpte vårat andra kylskåp för ett och ett halvt år sedan och det är super bra men vi har inte fått det att passa in i köket. Skåpet är alldeles för högt o det är synd för det är verkligen en super bra kyl. I alla fall idag så måste jag ta mig i kragen och städa ur det gamla och fylla på det nya (suck vill inte).
Kramisar alla!
Ann-Charlotte

PS jag lovar att jag ska visa några bilder inne från snart (jag måste städa först hehe)

13 comments:

Lillstuga said...

Hej hej!!
Vilken fin blogg du har!! Det kommer bli en av mina favoriter! Kul att få se erat bygge!! Vilken underbar veranda ni fick!
Kramar Anna

Tinnar och torn said...

Hej där! Du jag måste fråga. Idag försökte jag titta närmare på den fina utmärkelsen jag fick ...men det går inte att klicka upp den. Jag ser inte vad det står längst ner, vet du vad det står längst ner? Tack igen iallafall, antar att det står nåt bra ;o) Kram Petronella

Mjuka said...

Visst tar det emot med städning ibland, här hos oss blir man ju aldrig klar, allting går runt. Har målat färdigt mellanpojkens säng i dag och en gammal dörr, får se vad jag skall göra med dörren, om den skall vara som prydnad eller fortsätta vara sänggavel
kramkram M

Stina said...

Hörru kråkan!:-)
Har du hämtat utmäekelsen som jag gav alla er som gett mig någonting?
Puss och Kram Stina

Dalatorpet said...

Det första vi fick göra när vi flyttade in var att byta detta men inte helt lätt vi fick höja skåp o krångla uhhh fick en minnesbild :-)

Dalatorpet said...

Jo det har blivit väldigt mkt dyrare likaså på auktionerna i sommar kryllade av uppköpare att man fick vara glad ibland om man kom hem med en halv taskig fyndlåda...

Skatan said...

Angelägna bekymer ;-) Men, tar det emot så gör det...så är det bara ibland.

Gillar din blogg.

SOv gott,

Anna

Dalatorpet said...

Är din man och svärfar snickare?? Vill bara kolla hur mkt man bör kunna för att klara av att bygga det vi vill själva... :-)

Ullis/Leva på landet said...

Vilken härlig blogg jag hittade här. Så fint ert hus har blivit. Nu har jag suttit och läst här inne en bra stund och vad hittade jag i din länklista, jo min lilla blogg. Så glad jag blir. Kommer igen jag lovar. Tänk att jag åker förbi din brors jobb så ofta, *s*

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Karin Lindström said...

Hej!
Min man har bytt ut vår kyl mot en liknande som er nya. Själv tycker jag våran är så ful, vit och plastig men resten av familjen och vänner är så nöjda. Man kan ju inte ha allt "stylat" i sitt hem och den är väldigt mycket mer praktisk än den gamla. Ibland får man "ge"sig.
Ha en riktigt skön helg,
många kramar
Karin

Gårdsromantik said...

Visst skall det kännas rätt.
Hoppas det blir perfekt med det nya.

Kram Maud

ANETTESHUS.COM said...

Hei! Takk for hyggelig hilsen på bloggen min!

Her har jeg ikke vært før! For en flott blogg du har:) Huset ditt er nyyyydelig! HElt min stil! Jeg legger deg inn på lista mi.

HA en fortsatt fin helg!
Klem Anette

Dalatorpet said...

Ja det blir ungefär som man vill man måste ju anpassa sig efter det som finns idag :-) men jag har lite frågor som jag kanske kan ställa till er?? Ni byggde allt utom grund själva? Vad fick ni ge för den? vad valde ni för grund? Är de snickare din man och svärfar? Byggde de allt själva? Hur lång tid tog det att bygga? Ni byggde ut ca 100 kvm eller hur?? Vad har ni fått lägga i mtrl kostnader så här långt? Vill räkna lite på kostnader och försöka se hur mkt man kan göra själv. Jag skulle verkligen bli super super super tacksam för den info du vill dela med dig av. Du kan maila mig på lindawallmark@hotmail.com så behöver det inte ligga ute på bloggen